Workshop vlinders fotograferenVlinder - Dierfotografie - Macrofotografie - Close-up fotografie - Door: Ellen Reus - Wolves fotografie

Deze praktijkgerichte workshop is geschikt voor fotografen met een systeemcamera of spiegelreflexcamera die graag willen leren hoe je mooie foto’s van vlinders maakt.
Voor fotografen met een compactcamera is het door de afdrukvertraging van de camera een stuk moeilijker om mooie foto’s te krijgen.
De workshop begint om 13.00 uur en duurt tot 17.00 uur. De kosten voor de workshop bedragen dan € 70,00 dit is excl. entree Vlinders aan de Vliet, maar incl. een consumptie.

Algemeen:

Vlinders zijn natuurlijk prachtig om te fotograferen met hun vele kleuren en afmetingen. Je kunt hiervoor het veld intrekken en dan zul je er vast wel een paar zien, maar om er echt veel te fotograferen is een vlindertuin natuurlijk ideaal! Vlinders aan de Vliet is zo’n vlindertuin. Behalve vele soorten mooie vlinders hebben ze er ook nog wat reptielen, vissen en vogels. Genoeg fotomodellen dus om mee aan de slag te gaan. Ook de vele bloeiende planten zijn overigens het fotograferen waard.

Vlinder - Dierfotografie - Macrofotografie - Close-up fotografie - Door: Ellen Reus - Wolves fotografie
Indeling:

Tijdens deze workshop gaan we vooral mooie foto’s maken in de praktijk. Toch starten we niet meteen met het fotograferen. We beginnen, op het binnenterras van Vlinders aan de Vliet, met een kennismaking onder het genot van een kopje koffie, thee of fris. Ik vertel dan kort wat over de instellingen die je het best kunt gebruiken van zowel je camera als een eventuele flitser en ondertussen laten we de camera’s acclimatiseren. De temperatuur en luchtvochtigheid in een vlindertuin is namelijk een stuk hoger dan daarbuiten en dat maakt het niet handig om gelijk te gaan fotograferen. Je lens beslaat namelijk. Wanneer het drinken op is en de camera’s gewend zijn aan de omgevingstemperatuur, gaan we aan de slag met het maken van de foto’s. Uiteraard is er op dat moment volop mogelijkheid om vragen te stellen.

Belangrijk:

  • Je hebt een basiskennis van fotografie nodig, maar deze hoeft nog niet vergevorderd te zijn.
  • Heb je een macrolens, dan kun je deze het best gebruiken voor de workshop. Echter een ‘gewone’ lens met een macrogedeelte, voorzetlenzen, tussenringen of extenders of zelfs een telelens zijn ook goed inzetbaar.
  • Ben je in het bezit van een ring- of twinflitser (dit zijn speciale flitsers geschikt voor de macrofotografie), neem deze dan zeker mee.
  • Heb je geen macroflitser maar wel een reportafeflitser met eventueel een triggerset, dan zou ik je adviseren om die mee te nemen.
  • Het adres van Vinders aan de Vliet is: Veursestraatweg 195b, 2264 EG Leidschendam.

Agenda Workshop vlinders fotograferen 2017

Zondag
Zaterdag
6 augustus 2017
23 september 2017
Vlinder - Dierfotografie - Macrofotografie - Close-up fotografie - Door: Ellen Reus - Wolves fotografie

Klik hier om naar het aanmeldingsformulier te gaan.

Vlinders - Dierfotografie - Macrofotografie - Close-up fotografie - Door: Ellen Reus - Wolves fotografie Vlinder - Dierfotografie - Macrofotografie - Close-up fotografie - Door: Ellen Reus - Wolves fotografie Vlinder - Dierfotografie - Macrofotografie - Close-up fotografie - Door: Ellen Reus - Wolves fotografie Vlinder - Dierfotografie - Macrofotografie - Close-up fotografie - Door: Ellen Reus - Wolves fotografie
Ridderanolis - Anolis Equestris - Reptielen- en Amfibieënfotografie - dierfotografie - Door: Ellen Reus - Wolves fotografie Dierfotografie Blauwe Pijlgifkikker - Dendrobates tinctorius azureus - Amfibiënfotografie - Door: Ellen Reus - Wolves fotografie Clownvis - Nemo - Dierfotografie - Macrofotografie - Close-up fotografie - Door: Ellen Reus - Wolves fotografie Goudfazant - Vogelfotografie - Dierfotografie - Door: Ellen Reus - Wolves fotografie